Zaterdag 24 juli 2021

24 juli 2021 - Boussac-Bourg, Frankrijk

Vannacht ineens veel onweersflitsen (geen donder maar mijn zolderkamer was voortdurend verlicht) en de hele nacht regen en vandaag 10° minder dan gisteren, maar gelukkig nog droog. Weer doet ook hier raar,  zeggen ook de bewoners. Anders dan andere jaren.

Vandaag heerlijk alleen op stap naar de Pierres Jaumâtre in Toulx Sainte Croix, 40 reuzestenen bovenop een berg van 600m hoog met een prachtig uitzicht op de vallei. De ronde vormen zijn ontstaan door miljoenen jaren erosie. Sommige stenen lijken te wankelen op een heel klein stukje, heel bijzonder. Reis ernaartoe is ook zo mooi, door bossen, zigzag berg op en af.

Daarna in een dorp verderop klein kaasfonduetje Le Creuse gegeten, heel lekker! 😋

Om 3 uur weer rustig aan naar huis, op de terugweg naar het oude viaduct over de Tardes gezocht. Met dan 100 jaar geleden gemaakt door mijnheer Eiffel in dezelfe staalconstructie als de Eiffeltoren. Bedoeld voor treinen van Parijs naar het zuiden, nu een monument. 100 m hoog en 2 en een halve m breed. Kon er niet goed bijkomen,  weet nog steeds niet of je erop kan. Maar wel een prachtig uitzichtpunt gevonden waar je het viaduct ziet en daar beneden in een duizelingwekkende diepte de Tardes. Niet goed te zien op de foto maar zoooo mooi ❣

Ponce heeft beloofd te koken vanavond. Een verrassing zeidie, mocht ook niet in de koelkast kijken 😉. Dus ben benieuwd wat er op tafel komt! Als ze tenminste nog thuiskomen🤣🤣🤣 (is inmiddels half 7).

Half 8 waren de mannen thuis en half 9 zaten we aan de pasta met zalm en spinazie! Plus toetje, helemaal verzorgd door Ponce tot en met de afwas toe!

1. Anja Schipper:
    24 juli 2021
    Dat was weer een super mooie vakantiedag! Zo immens groot die stenen! Daar moet je de verf mee naar toe nemen om je hobby te beoefenen!
    Dat viaduct lijkt me wel stoer om daar over heen te lopen! Wel verstandig om alvast n kaasfondue te nemen maar uiteindelijk kwam het eten toch op tafel! Hopelijk morgen weer zo’n avontuurlijke dag (zonder flitsen) veel plezier
  2. Marina:
    25 juli 2021
    Wat indrukwekkend die stenen! En wat een aangename verrassing dat Ponce zo lekker gekookt heeft!
  3. Paula:
    Indrukwekkend allemaal hoor. Zo zie je heel wat van de omgeving. Nog veel plezier!
  4. Adrienne:
    25 juli 2021
    Lekker zo verzorgd worden.
  5. Merel:
    26 juli 2021
    Heerlijk Frouke! Mooie omgeving!
    Lekker vaak voor je laten koken.. het is immers vakantie! 😘