Zaterdag 10 oktober

10 oktober 2020 - Rougnat, Frankrijk

Vandaag weer eens lekker gewandeld, ook om in beweging te blijven want ik heb het hier ijskoud. En zowaar ging de zon 🌞 onderweg schijnen. Onderweg kom je hele oude, soms gerestaureerde, maar vaak vervallen huizen tegen. In de middag gingen Henry en ik naar Chanbonchard waar ook heel veel huizen leeg staan. De vallei zou onder water gezet worden om een stuwmeer te maken voor een stroomcentrale en de mensen hebben hun huizen snel verlaten en zo laten staan. Maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan en de meeste huizen staan nog leeg.

Daarna reden we naar Montlucon, de dichtstbijzijnde grotere stad, maar is wel 45 minuten rijden. In Montlucon heb je een Grand Frais winkel met heel veel mooie groenten gekoeld door een soort sproeidampsysteem. Ligt bv een hele berg losse spinazie zo vers alsof het net van het land komt! En ook veel uitheemse fruitsoorten.

De natuur is hier zo mooi en stil, prachtige wegen door de bossen en bergen. Wonen hier lijkt aantrekkelijk en goedkoop en geen gestress, maar werk en voorzieningen zijn er niet. Veel Nederlanders hier die een gite hebben of bed & breakfast of een brocantewinkeltje, maar daar houdt het dan ook wel op. Dus fijn als vakantieadres maar oost west thuis best!

1. Anja Schipper:
    10 oktober 2020
    Dus je gaat je boeltje niet verhuizen naar het Franse landschap? Misschien ook maar beter van niet , anders moet je iedere dag het bos in ......... houtjes hakken om het een beetje behaaglijk te krijgen.
    Veel plezier de komende dagen met hopelijk wat hogere temperaturen.
  2. Nicky:
    11 oktober 2020
    Hartelijk dank; wat triest van die lege huizen maar fantastisch om in zo'n mooi gebied rond te rijden; geniet er maar van en kleed je lekker warm aan; het is hier in Engeland ook koud en nat! (Vanmiddag de jongens' voetball wedstrijd gaan kijken in mijn winterjas en bonte laarzen!! Fijn weekend en bon voyage, met heel veel liefs, je Nicky xxx
  3. Adrienne:
    11 oktober 2020
    OOOO jij koud?? Hier nu ook heel koud!
  4. Paula:
    11 oktober 2020
    Wat leer ik veel van je verslagen. Onbekende wereld wordt bekend! Ik hoor graag meer als je terug bent. Geniet nog even lekker van de rust xxx