Woensdag 28 juli 2021

28 juli 2021 - Fontanières, Frankrijk

Gisteren eindelijk in het thermale water "gesparteld"😀. Zo heerlijk zo'n hydromassagebad, heel zacht bubbelwater, heel groot bad en dan steeds massagestralen op verschillende delen van je lichaam. Sommige mensen komen hier elke dag,  liggen 2 uur in een bad, maar krijgen het medisch vergoed vanwege klachten. Als je zo maar een keer gaat kost het 15 euro per 10 minuten! Maar dan heb je ook wat😆.

Vanmorgen gezwommen in het gewone zwembad, ook weer lekker zacht water met weinig chloor.

Verder touren we een beetje rond, alle leuke plekjes en dorpjes bekijken. Overal zijn veelkleurige bloemen waar je ook kijkt, vooral geraniums: in karren, kruiwagens, op pleintjes, langs de kant van de weg en de huizen staan er vol mee en allemaal worden ze even goed verzorgd door (bij toerbeurt) de bewoners. Daar word je helemaal vrolijk van❣

En 's avonds tegen zessen is daar dan eindelijk de zon net als in Nederland 🌞🙄

Morgen gaan we naar Gueret. Daar is het grootste doolhof van de wereld (2 hectare groot) en een wolvenpark.

1. Anja Schipper:
    28 juli 2021
    De massagestralen komen zeker uit een speciale bron dat ze zo kostbaar zijn. Een rib uit je lijf zeg, maar spartelen kon je gelukkig wel.
    Prachtig die kleurrijke bloemen. Smaken ze goed bij het stokbrood???
    Veel plezier in het doolhof. Zorg dat je niet al te veel gaat dwalen. Straks zit je midden in het wolvenpark. Duimen dat de zon wat eerder gaat schijnen. Fijne dagen!
  2. Nicky:
    29 juli 2021
    Hartelijk dank; klinkt allemaal geweldig; massagestralen lijkt me heerlijk! Hartelijk dank voor de mooie fotos! Geniet maar; weer in Londen heel bizarre; kei harde regen en vloedingen; internet op werk kapot en auto reisjes duren uren lang; ik hoop dat je weer in Frankrijk beter wordt en dat het zonnetje straalt met heel veel liefs, je Nicky xx
  3. Paula:
    29 juli 2021
    Niet verdwalen in dat doolhof hoor!!
    Heerlijk om te lezen wat je allemaal uitspookt daar in het Franse rijk!