Donderdag 29 juli 2021

29 juli 2021 - Chambon-sur-Voueize, Frankrijk

Jeetje wat een uitdaging dat doolhof!!! Je krijgt een vragenlijst mee met best wel moeilijke vragen. Bij elk bord (14 stuks) moet je een vraag beanwoorden en dan geeft het antwoord de richting aan. Maar eerst kom je bij een rond punt met 7 uitgangen en 2 daarvan leiden naar de uitgang. Allemaal geprobeerd en doodgelopen. Na 45 minuten (voor het hele doolhof staat ca. 1 uur🙈) zijn we maar terug gegaan naar de kassa om te vragen welke afslag we moesten nemen op het ronde punt. 2e van links dus en toen kwamen we wat borden tegen maar ook niet allemaal. Uiteindelijk kwamen we na 1 uur en 40 minuten bij de uitgang. Maar veel gelachen omdat we steeds hoop hadden: daar hoor ik stemmen,  dit pad lijkt veel betreden, daar zie ik het bordje "sortie" tot uiteindelijk Henry zei: "ik wou dat ik een tang had". Om de hekjes tussen de paden door te knippen 🤣🤣🤣 want je kan niet zo maar naar het naastliggende pad. Ook loop je grotendeels met hoge heggen om je heen waardoor je geen overzicht over het doolhof hebt. Niet iets om alleen te doen vind ik, maar wel heel leuk.

Daarna naar het wolvenpark Loups de Chabrieres, een prachtig natuurpark met allerlei soorten wolven in een wild bos. Vooral het voeren van de wolven was heel bijzonder.  Ook weer een tocht van anderhalf uur gedaan. Al met al vandaag flink calorieën verbrand (974 !!!) en daarom maar eens lekker uit eten bij Autrefois in Chambon-sur-Vouèze. En buiten eten want vandaag was het mooi zonnig en warm weer🌞.

Superleuke dag gehad❣😘

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Paula:
    29 juli 2021
    Wauwww wat een avontuur! Gelukkig met goede afloop. Wat zal je lekker slapen vanavond!
  2. Marina:
    29 juli 2021
    Wat leuk zeg! Mooie natuur!
  3. Anja Schipper:
    29 juli 2021
    Gelukkig hadden jullie geen last van claustrofobie. Wat een tocht zeg. Maar wel een superleuke uitdaging. Het verhaal van die ronde met zeven paden doet me denken aan de zevensprong van Tonke Dragt. Spanning en avonturen genoeg vandaag ........... anderhalf uur tussen de wolven ???
    Het blijven toch wilde beesten. De calorietjes er weer aan gegeten vanavond? Al met al een prachtige dag welke vast voor een heerlijke nachtrust gaat zorgen.
    Geniet maar heerlijk van deze heerlijke vakantiedagen.
  4. Liedy:
    29 juli 2021
    Hai Frouke, wat een leuke vakantie. Gezellig om je verslagen te lezen. Nog veel plezier.
  5. Toon:
    Wat leuk ! 👍
  6. Nicky:
    30 juli 2021
    Hartelijk dank! Wat leuk en spannend allemaal; een Franse Safari!?!? En je zult wel veel Frans leren ook; ben blij te horen dat je nu lekker weer hebt; in Londen overal vloeden; zelfs op werk en bij vrienden huizen is onze grond verdieping met water onder gelopen en wegen dicht vanwege de regen en vloedingen. Geniet maar en fijn weekend met heel veel liefs, je Nicky xxxxx
  7. Adrienne:
    1 augustus 2021
    Klinkt geweldig!! en wat gezellig met je neef:)