Zaterdag 31 juli 2021

2 augustus 2021 - Évaux-les-Bains, Frankrijk

Vandaag gaan kijken naar een huis dat mijn neef misschien wil kopen, voor mij een bouwval,  maar hij vindt het een uitdaging. Altijd eerst naar het dak kijken. Als dat vernieuwd is, kan je verder gaan kijken. Huis is van een 96-jarige man dus tuin sterk verwaarloosd. Mijn neef zegt dan "even maaien" even dit, even dat, maar dan ben je zo duizenden eoro's verder. In de tuin nog een krakkemikkige "gite" en een oude auto krijg je er ook nog bij. Zo staan er hier heel veel huizen te koop, staan soms wel al 10 jaar leeg. Allemaal verlaten, meestal door dood ouders en kinderen willen het ook niet meer hebben.

Onderweg weer veel karakteristieke dorpjes gezien, zoals Brousse, een klein dorpje van 324 inwoners met een piepklein gemeentehuisje.

En steeds maar weer die prachtige wegen over bergen en dalen en door bossen vol met grote varens aan weerszijden! Autorijden is hier heerlijk! Ford Ka heeft het ook naar zijn zin, wordt de laatste dagen elke avond (nacht!) gewassen door mijn neef, want na een dag rijden zit hij onder de beestjes en stof 😀.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Merel:
    3 augustus 2021
    Kan je volgende zomer helpen met klussen in de tuin :)