Woensdag 23 oktober 2019

23 oktober 2019 - Gagnières, Frankrijk

Gisteravond overleg over vrijdag. Op de laatste dag kan iedereen een wens opgeven voor het koken. Ik wil graag een goeie gratin maken en 1 van de cursisten had een wens voor een surf & turf gerecht waar ik nog nooit van gehoord had. Surf > zee & turf >aarde is een combinatie van zeevruchten met rood vlees. Dus bv biefstuk met  kreeftensaus. Surf & turf  schijnt in VS, UK en Australie populair te zijn en op de kaart te staan, maar mij trekt  het niet en ben ook niet zo dol op zeevruchten. Maar wie weet, ik laat mij verrassen.
De chefkok geeft er een twist aan en maakt er een soort coq au vin (wens van een andere cursist) van met garnalensaus  (kan ook bv met mosselen). Niks is te gek in de keuken!

Vandaag dus vrij maar wandelen gaat niet lukken want het stroomt van de regen 💦 met onweer💥en heb niet genoeg regenkleding bij me, zo jammer! Dus tijd voor lezen, muziek luisteren, mediteren, jullie missen❣en ........ nadenken😃.

Menu van vanavond (voor ons gekookt):
1. Bietencarpaccio met geitenkaas en hazelnoten
2. Boeuf bourguignon (echte Franse) met gekookte aardappels en broccoli
3. Panna cotta

En als toegift improvisatie van gitaatspel van 1 van de cursisten, een jongen uit het dorpje die een muziekschool heeft en ....de kok die nog meer talenten heeft. Speelt gitaar, klarinet, mondharmonica en zingt! Zie video's.

Morgenochtend naar de olijfmolen.        Welterusten😴😇😘

1. Adrienne:
    23 oktober 2019
    Een coq au vin met garnalensaus? 🙄
    Jammer dat t regent maar kan je lekker relaxen!
  2. Merel:
    12 november 2019
    De kok heeft vast op een Montessorischool gezeten met al die talenten 😉