Zaterdag 18 juli

18 juli 2020 - Évaux-les-Bains, Frankrijk

Gotta slow down more and more!! Want dan spreek je om 12 uur af ergens te gaan eten en dan kom je zomaar om 8 uur 's avonds thuis! Want we zitten eerst tot half 4 te eten en dan nog even dat leuke dorpje laten zien (ben je zo weer 15 km uit de route), naar de bank, boodschappen doen, koffie drinken in die leuke bar tabac, planten water geven voor mensen die weg zijn, verlamde hond "uitlaten", al die leuke huisjes laten zien en vooral veel kletsen over vroeger en onze geleefde levens en onze familie. En wat maakt dat ook uit,  we hebben alle tijd van de wereld!

Staan hier heel veel huizen leeg, te koop van 10.000 tot 50.000 euro al naar gelang het opgeknapt moet worden. Jonge mensen zijn allemaal weggetrokken. Henry kent de historie van elk huis en ook van de mensen.

O ja, gisteravond om 12 uur nog naar huis rijden over volkomen duistere bochtige bergweggetjes waar niemand meer rijdt maar waar ik bij elke bocht een tegenligger verwachtte! Frontaal !🤣😂.Mijn neef heel relaxed omdat hij elk weggetje kent en ik bang omdat ik niet weet wat er gaat komen. Dus weer even wat overwinnen! Maar om 10 voor 2 lag ik veilig in me bedje doodmoe van het rijden maar ook klaarwakker van alle indrukken

Vanmiddag heerlijk gegeten op een terras op straat in het dorpje met levende muziek erbij. D.w.z. 2 electrische gitaar spelende fransmannen die in zo goed mogelijk Engels songs uit de jaren 70 vertolkten, maar was toch een leuke sfeer.

1. Anja Schipper:
    18 juli 2020
    Terug in de tijd .......................... maar wat een ervaring!
    Niet van plan daar een huis te kopen toch?
    Fijne voortzetting bij het ophalen van alle familie herinneringen.
  2. Adrienne:
    19 juli 2020
    heerlijk zoals je het beschrijft :)
  3. Paula:
    19 juli 2020
    Wordt steeds spannender....
  4. Toon:
    20 juli 2020
    Weer even gelezen hier en het is een hele echte vakantie !