Maandag 21 en dinsdag 22 augustus

24 augustus 2023 - Grenoble, Frankrijk

Gisteren weer een mooie tocht op de motor gemaakt hier in de bergen. Heerlijk om hier op de motor te rijden: rijwind, zon, prachtige wegen door de bergen meren, tunnels en cols. En het gepruttel van de motor. Al je zintuigen worden geprikkeld! Maar wel fijn als je rijdt want het is nog steeds bloedheet hier, ook in de schaduw.

Vandaag gaan we weer terug naar Frankrijk als eerste stukje terugreis. Eerst wat proviand inslaan en koffie met eclair en daarna weer een hele mooie rit over allerlei Cols met een beetje sneeuw heel hoog op de toppen. Berg op en af met veel haarspeldbochten.

Na ca. een uur rijden is er een auto voor ons die een sein geeft dat er iets is maar dat negeren we omdat er veel verkeer om ons heen is dat niks zegt. Maar even later bij een stoplicht draait een automobilist zijn raampje open en geeft aan dat er iets met de "plaque" is. De kentekenplaat hangt helemaal los en is er bijna af. Ducttape is geduldig maar we weten dan nog niet wat ons nog boven het hoofd hangt. Want even later als we net een afslag afrijden zegt mijn lief "de koppeling is kapot, kan niks meer doen". We rijden net nog een wijk in en kunnen de auto uit laten rijden tot (toevallig) vlak voor een garage die dan al dicht is. Intussen is de temperatuur weer gestegen naar zo'n 40 graden maar we moeten toch met motorkleding op de motor stappen om een half uur naar Grenoble te rijden waar we een hotel geboekt hebben in afwachting van hoe het morgen allemaal gaat lopen. Pfffff wat een hitte met motorjas en helm én laarzen met sokken aan. Morgenochtend om half 8 bij de garage zijn om te kijken of hij wat voor ons kan doen. Maar eerst lekker slapen in het hipste hotel wat ik ooit gezien heb: Rocky pop❣️

1. Adrienne:
    24 augustus 2023
    Wat schrijf je toch leuk en wat een avontuur! Alles is leuk toch als je het samen zo fijn hebt. En wat een gelukje die autopech :)). Kan je lekker langer samen zijn.
    Ik wil het allemaal nog een keer horen als je terug bent hoor. xxx