Donderdag 24 en vrijdag 25 augustus

25 augustus 2023 - La Balme-les-Grottes, Frankrijk

Gisteren heerlijke rustige dag in afwachting van de reparatie van de bus. Even naar buiten om te lunchen maar verder de zinderende hitte ontlopen want lang houd je het niet vol buiten.

Vanmorgen om half 11 belde de garage dat de bus klaar was. Wat fijn het is allemaal gelukt. Gauw spullen inpakken, motorkleding aan en naar beneden. En dan......er staat een bordje op de balie dat er een politie-actie in de straat is en dat niemand het hotel uit mag. Eerst beseffen we de ernst van de situatie nog niet, maar als we door de gesloten glazen voordeur kijken zien we overal zwaar bewapende ME staan met enorme geweren, ook in de winkeltjes aan de overkant die allemaal moeten sluiten. Er schijnt een man in een gebouw in onze straat te zijn (3 nummers verderop) die dreigt zich op te blazen met explosieven. Wat nu? De garage gaat om 1 uur dicht en bus staat op het terrein en morgen is het zaterdag en is garage dicht.

We praten wat met personeel om te proberen of we er aan de achterkant uit mogen. Ze zeggen je mag proberen het aan de politie te vragen maar we geven je weinig kans. Dan komt er een onverwachte oplossing. In het hotel is een stel die 2 kinderen in het ziekenhuis heeft liggen en dus ook naar buiten moet, maar ze mogen niet met de auto weg, alleen lopend. Maar als we samen gaan staan we wat sterker. Dus toch proberen!! Gauw naar de kelder om de motor te pakken en via de achterkant het straatje uit, waar de weg versperd wordt door linten en 3 man motorpolitie. Eén van de agenten maakt een lintje open en een andere zet zijn motor weg en we mogen via een doorgangetje van een meter doorrijden. Pffffff.... wat een opluchting en geluk!!!

Nog een half uurtje rijden naar de garage. Gelukkig beetje minder warm en met rijwind goed te doen. Garagehouder is vanochtend om 5 uur begonnen om de bus te maken! Alles is weer in orde. Rond 3 uur gaan we stukje noordwaarts rijden, vol van deze bizarre dag!!!! Pech maar ook geluk gehad❣️Nu nachtje op een camping onderweg, morgen weer verder.

1. Marina:
    25 augustus 2023
    Jeetje wat een spanning!
  2. Paula:
    25 augustus 2023
    Wordt het toch nog een spannend boek van Frouke!!
  3. Adrienne:
    26 augustus 2023
    zoooo wat spannend!! Goed dat jullie hebben doorgezet.