Zondag 20 oktober 2019

22 oktober 2019 - Gagnières, Frankrijk

Heerlijk geslapen aan een stuk door, wat me thuis niet lukt! Het regent hier heel hard met onweer en veel wind. Internet daardoor vaak niet beschikbaar.

Vanmorgen naar de nogafabriek. Proces jammergenoeg niet kunnen zien. Ingrediënten van noga zijn bekend: suiker (bergen!), amandelen, honing en eiwitten, maar het geheim schijnt de temperatuur te zijn en als het zo nat weer is, is de luchtvochtigheid te hoog en maken ze geen noga. Temperatuur willen ze niet prijsgeven, blijft geheim. Veel geproefd maar (sterk zijn) niks gekocht!

Nu even siësta houden voordat we de keuken in gaan.

Vanavond moesten we voor 30 man koken met z'n 7nen en de chef Gerard die overal een oplossing voor heeft en dit normaal in z'n eentje doet. Dus 30 hele grote konijnenbouten aanbraden en daarna de oven in. In de saus zit een beetje chocolade dus ben benieuwd.

Vooraf hebben we gerookte eendenborst (weet nu ook hoe dat moet in een rookpan) met honing en kruiden uit de tuin dus eerst een rondje om het huis om kruiden te plukken. Gerard had al paddestoelen uit het bos gehaald en dat gaan wij morgenochtend ook doen! Toetje is klassieke clafoutis uit Limousin, maar dan in kleine bakjes. Veel te veel eten voor mij maar ja te lekker om te laten staan!

1. Marry Renting:
    22 oktober 2019
    Klinkt allemaal erg gezellig en lekker... Straks pas je niet meer in al die leuke jurkjes 😂. Maar je hebt gelijk... Alles proeven. Leuk om elke dag je verhaal te lezen. 😊
  2. Merel:
    12 november 2019
    Sowieso mag je niks laten staan hoor 😊 klinkt idd allemaal veeeel te lekker!!!