Dag 1 reisdag 19 oktober 2019

20 oktober 2019 - Almere, Nederland

Op het laatste stuk veel vertraging waardoor ik te laat in Nimes aankwam en de trein naar Ales miste. Anderhalf uur wachten op de volgende trein, maar die trein werd een bus waardoor ik kon genieten van die kleine Franse dorpjes die ik zo gemist heb! In Ales werd ik opgehaald door iemand van hier en die scheurde met hoge snelheid over een inmiddels pikdonkere bochtige bergweg met hier en daar een  raveintje ernaast😱. Precies op tijd voor het eten (8 uur) deze keer door de kok gemaakt: bloemkoolsoep - zalm met mierikswortelsaus en sperzieboontjes met sesamzaadjes en creme brulee toe.

Morgenochtend excursie naar een beroemde nogabakker en 's middags koken. De kok, Gerard Koopmanschap, heeft veel ervaring en is ook paddenstoelenkenner. Ik heb alleen aan tafel al veel van hem geleerd en ik verheug me op zijn lessen! Kookgroep zijn 9 personen. We koken voor 18 mensen.

Nu rol ik doodmoe m'n bedje in, 18 uur op geweest. Morgen weer een dag😴😴😴😇😘

1. Adrienne:
    20 oktober 2019
    Wat leuk om te lezen en wat fijn dat je eindelijk van frankrijk kan genieten. T zit toch in ons bloed door papa.
  2. Jovanka:
    20 oktober 2019
    Wat een lange tocht! Gelukkig kon je meteen aanschuiven. Hoop dat je nacht rustig was en je op excursie bent nu.